diumenge, 29 de gener del 2012

"Yo mataré monstruos por ti"



L'altre dia tafanejant per internet, vaig veure al perfil d'un jugador de bàsquet una foto que posava "Yo mataré monstruos por ti", i he de dir que em va cridar molt l'atenció ja que el títol era una barreja entre tètric i romàntic. Vaig seguir navegant per la xarxa i vaig descobrir que era un conte que ha escrit el cantant d'un conegut grup (Santi Balmes de Love of Lesbian, amb il·lustracions de Lyona), i com sóc molt impulsiu no vaig parar fins tenir-lo a les meves mans. És una bonica història en què Martina no pot dormir per les nits perquè té por. Creu que sota el terra s'amaga un món habitat per monstres de colors que caminen amb el cap cap avall. Potser, si un dia es posen d'acord i comencen a saltar tots alhora, podrien trencar el sòl i portar-se a Martina al seu món, i obligar-la a caminar a l'inrevés.
A l'altre costat del terra, la nena-monstre Anitram té por del món que hi ha sota el seu llit. Està habitat per humans que caminen amb el cap cap avall i també pateix per si aconsegueixin portar-la al seu món.
És un conte molt recomanable per a nens (i no tan nens) on la intenció és demostrar que les pors i els monstres es poden vèncer, depenent de com ho afrontem i que moltes vegades el que ens fa patir és només la por al desconegut.
Us poso el vídeo del grup "Love of Lesbian" d'on surt el títol del llibre.